Het is belangrijk dat je je goed voelt bij Nita, en de begeleiding krijgt die jij nodig hebt.
Heb je vragen, twijfels of ben je ergens ontevreden over?
Vertel het dan, liefst zo snel mogelijk, maar ook als je er al langer mee rondloopt. Dan praten we erover en ruimen we een misverstand uit de weg of zoeken naar een manier van werken waar jij je prettiger bij voelt.
Wil je meer weten over jouw rechten of wil je graag advies? Je kunt je klacht, voor of na het gesprek met Nita, bespreken met een klachtenfunctionaris. Zij zijn onpartijdig en bespreken met jou waarover je ontevreden bent en wat je zou willen bereiken met je klacht en hoe je daarmee naar ons kunt komen. Alles wat je daar bespreekt is vertrouwelijk. Neemt contact op via www.klachtverloskunde.nl.
Als je er met Nita en de bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet uitkomt, kan je jouw klacht voorleggen aan de Geschilleninstantie Verloskunde. Deze onafhankelijke instantie onderzoekt en beoordeelt of je klacht gegrond is. Zij doet hierover een bindende uitspraak. Meer informatie kun je vinden op www.geschilleninstantieverloskunde.nl